Previsoki su Vam troškovi telefonije, a svakako plaćate i brzi pristup internetu? Trebate call centar?
Zamislite da imate vlastitu telefonsku centralu sa neograničenim brojem ulaznih i izlaznih linija te neograničenim brojem izdvojenih lokacija, a operaterima plaćate samo pretplatu. Besplatnim pozivima prema hrvatskim fiksnim linijama i prema 50 drugih zemalja, Vaša ušteda u telefoniji bit će izuzetna.
Mislite da je nemoguće? Mi tako radimo još od 2002. godine.
ŠTO JE TO VoIP?
VoIP, odnosno Voice over Internet Protocol kratica je za tehnologiju prenosa glasa putem mreže svih mreža, a nastala je na potrebi da se glasovna komunikacija uklopi u tehničke mogućnosti Interneta, te tako pruži dodatna kvaliteta komunikaciji sve većeg broja korisnika. Klasična razmjena podataka odnosno poruka putem e-maila, instant messaging programa, čak i video komunikacija ipak ne može zamijeniti dobri stari telefon.
KOME JE VoIP NAMIJENJEN?
Kratko i jasno svima. Teško da se može pronaći pojedinac ili tvrtka koja ne mora uputiti bar jedan poziv u inozemstvo. Doslovno, svaki poziv putem VoIP-a je ušteda. Kako gotovo u pravilu VoIP tvrtke ne naplaćuju pretplatu ni priključnu pristojbu, svakim ostvarenim pozivom štedi se novac, dakako, u usporedbi sa cjenikom nacionalnog telekoma.
Ograničenja korištenja nema. Svatko može postati pretplatnik jedne od VoIP tvrtki te time uštedjeti nešto novca kućnom ili poslovnom budžetu. Priključenje fizičkih osoba u pravilu je vrlo jednostavno i može se obaviti doslovno za nekoliko minuta, a to se odnosi i na poslovne korisnike kod kojih nije potrebno modificirati telefonsku centralu. Kod većih poslovnih korisnika primjenjuju se nešto drugačija rješenja, no i o tome nešto kasnije. Uglavnom, nema razloga da ne postanete korisnik VoIP-a. Ne košta ništa, a štedi novac svaki put kad nazovete.
KOLIKE SU UŠTEDE?
Teško je na to precizno odgovoriti zbog različitog sustava tarifiranja i trajanja obračunskog intervala. Nominalne uštede na punu minutu kreću se za neka odredišta i do 80%, a za neka su 100% (potpuno besplatni razgovori), no praksa je pokazala da se realno može uštedjeti između 40% i 70% u usporedbi sa računom koji bi stigao od nacionalnog operatera. Svaki korisnik trebao bi sam izračunati isplativost, odnosno na temelju najčešće zvanih odredišta usporediti cijene. Uštedu možete izračunati i sami.
KOLIKO JE VoIP KVALITETAN?
U okviru današnje tehnologije kvaliteta je besprijekorna. Iako je, prema pravilima igre sa HT-om, VoIP dobavljačima zabranjeno navoditi da je VoIP jednako kvalitetan kao i fiksna telefonija, usuđujemo se ustvrditi slijedeće: ovisno o situaciji, VoIP može biti lošiji, isti ili bolji od klasične telefonije.
Korisnici su svjesni ove činjenice, pa generalna usporedba sa klasičnom telefonijom nije moguća. U pravilu, pozivi u zemlje sa razvijenom Internetskom infrastrukturom daju besprijekornu kvalitetu zvuka, pozivi u mobilne mreže relativni su kao što je relativna i kvaliteta poziva u domaće mobilne mreže (sve ovisi o kvaliteti signala na strani sugovornika), dok najviše primjedbi ide na račun poziva u zemlje gdje ili ne postoji zakonska regulativa VoIP-a ili je Internetska infrastruktura loša. Generalno uzevši, možemo ustvrditi da je Internet opasno ugrozio tržište klasične telefonije.
Iako biste u 99% slučajeva trebali biti zadovoljni, pokoja loša veza zaboravit će se onog trenutka kada se sjetite koliko to košta. VoIP prodire nezadrživo i zauzima sve veći tržišni udio i što god telekomi poduzimaju protiv toga, dugoročno gledano moraju izgubiti bitku sa jeftinijom i fleksibilnijom tehnologijom. Zanimljiva zbivanja su tek pred nama.
KAKO RADI VoIP/INTERNET TELEFONIJA?
VoIP usluga pretvara Vaš glas u digitalni signal koji putuje putem Interneta.
Prilikom biranja broja mobilnih ili redovnih zemaljskih telefonskih linija, signal pretvara u analogni telefonski signal prije nego što dosegne odredište.
VoIP omogućuje upućivanje poziva direktno iz računala, s posebnih VoIP telefona ili s tradicionalnog telefona spojenog na digitalni adapter. Uz to, na lokacijama sa bežičnim "vrućim točkama" (hot spots) kao što su zračne luke, parkovi, kafići dozvoljavaju Vam povezivanje na Internet, te na taj način omogućuju Vam korištenje VoIP usluge bežično.
KAKO SE KORISTI VoIP USLUGA?
Vrlo jednostavno. Iako ima svoja pravila i specifičnosti, poanta je upravo na jednostavnosti. Razmotrimo nekoliko slučajeva:
Mali korisnik
Nakon što je potpisao pretplatnički ugovor, mora nabaviti ili VoIP ATA adapter na koji spaja normalni telefon, ili nabavlja VoIP telefon, u njega ukuca dodjeljeno mu korisničko ime i lozinku za pristup VoIP operateru, te koristi te telefone potpuno identično kao i normalne telefone.
Tvrtke
Tvrtke bi trebale nabaviti VoIP telefonske centrale tako da zaposlenici često čak i ne znaju da se koriste VoIP-om. Naime, VoIP centrala se brine o tome da preusmjeri poziv na VoIP operatera i bira najpovoljniji način zvanja kako za lokalne, tako i za mobilne ili internacionalne pozive. Uštede su ogromne.
Generalni presjek primjene VoIP tehnologije u svakodnevnom životu s mogućnošću primjene kako za privatne tako i za poslovne korisnike:
VoIP preko osobnog računala
Postoji cijeli niz programa koji korisnicima omogućavaju međusobnu glasovnu komunikaciju zasnovanu na VoIP principu (kao najpoznatiji izdvajamo Skype), ali potrebno je da vaš sugovornik, na drugoj strani globusa, ima tu istu aplikaciju u svom računalu. No korištenjem naših VoIP centrala, omogućeno Vam je da putem osobnog računala komunicirate s bilo kojim fiksnim ili mobilnim telefonom u svijetu, a po cijenama VoIP telefonije, te ste na taj način pretvorili Vaše osobno računalo u glasovno komunikacijsko središte.
VoIP preko fiksnog ili mobilnog telefona
Ovaj slučaj danas predstavlja okosnicu korištenja ove usluge i sinonim je za ono što nazivamo VoIP, odnosno Internet telefonija. Poanta je da se upotrebom fiksnog ili mobilnog telefona mogu ostvarivati telefonski pozivi na svaki fiksni ili mobilni telefon svugdje u svijetu, uključujući i na brojeve koji se spajaju putem satelita. Pozivi su u pravilu znatno jeftiniji u usporedbi sa cjenikom nacionalnog telekoma, a sve što Vam je potrebno su naša VoIP centrala te pretplatnički ugovor sa jednom od specijaliziranih VoIP tvrtki.
Korporativna rješenja
Iako VoIP u korporativni sektor ozbiljnije prodire tek u posljednje vrijeme, prednosti takvog sustava su neograničene. Uz naše VoIP centrale, sve što Vam je potrebno je da sklopite ugovor sa VoIP operaterom, te Vam mi načinimo odgovarajuće setiranje naše VoIP centrale. Sustav djeluje potpuno automatski, u većini slučajeva zaposlenici ne primjećuju nikakvu razliku. U okviru korporativnih projekata treba spomenuti i danas vrlo popularna rješenja kojima se uz pomoć Interneta i VPN-a cjelokupne tvrtke sa svojim poslovnicama povezuju u jedinstveni telekomunikacijski sustav koji omogućava besplatnu međusobnu komunikaciju
|